wtorek, 24 maja 2011

Geowłóknina

Awans technik budowlanej zapewnia nam sporo korzyści. Nie idzie tutaj tylko o to, że budujemy szybciej, ale adekwatne materiały, jakie są zastosowane sprawiają, że wszystko jest sporo wytrzymalsze, wyższej jakości, i użytkowanie z nich jest lepsze. Jednym z tworzyw, jakie są w szerokim zakresie używane w budownictwie również drogowym jak i mieszkalnym, a również industrialnym są geowłókniny. Czym są geowłókniny? Są to szczególne materiały, które pozostały wyprodukowane z sztucznych surowców, jakie pozostały ze sobą połączone i sprzedawane w formie drobnej lub grubszej siatki. W zależności od tworzyw z jakich pozostały przeprowadzone mają one różne atrybuty. W budownictwie drogowym stosuje się je w celu zabezpieczenia podłoża. Geowłókniny, jakie są zastosowane pod kruszywem drogowym powodują, że te podłoże się nie przesuwa w żaden sposób, a do tego nie penetruje do niego woda gruntowa co jest ogromnie istotne. Także geowłóknina jest korzystna w przypadku ugruntowywania wałów na rzekach. W tym wypadku wykorzystane są nie tylko jej cechy podtrzymujące, lecz także te, że w wyjątkowych mieszankach nie przepuszczają one wody. Nawet w naszym własnym ogródku możemy odnaleźć znaczne użycie geowłókniny. Wykorzystując je pod ścieżki poczynimy, że woda nie będzie przez nie penetrować poprzez co nie będą one tak bardzo zabłocone. Unikniemy też sytuacji, gdy rośliny będą przyrastać pomiędzy naszymi kostkami jak i tego, że ziemia cały czas będzie przez nie przenikać. Chyba najszerzej wykorzystywane są one w oczkach wodnych. Tam niezwykle ważne jest to, żeby woda nie trafiała i nie uciekała nam do ziemi, co wywoła wysychanie własnego oczka wodnego. Jak widzimy geowłókniny dzięki swoim właściwościom mogą wspomóc nam w wielu aspektach budownictwa. W Polsce nie są one tak szeroko używane i dopiero co "wchodzą" do użytku, ale są już cenione przez drogowców jak i polecane w wielu przypadkach do naszego ogrodu. Za wzrostem renomy świadczy to, że co raz częściej widzimy w ciągu budowy dróg, iż wykorzystywane są swoiste białe albo czarne materiały pod jej podłoże, w celu jego podtrzymania w jednym miejscu przez całkowity czas eksploatacji drogi.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz